Sunday, November 29, 1992

The Ontario Press Council dismissed a complaint filed by Allan Sorensen against the Toronto Sun, which had reported that Sorenson had choked his ex-girlfriend.

Sorensen’s complaint was that his reputation was damaged because the Sun engaged in “speculation” that he had used only one hand to choke her (the other being forced into her mouth). In fact, he said he used both hands.